Здравейте колеги,
Много пъти съм ползвал информация от форума наготово. Благодарен съм на колегите, които са си направили труда да опишат решението на един или друг проблем с цел просто да помогнат на някой нуждаещ. Искаше ми се и аз да допринеса с нещо, хем да се реванширам за това което получавам, хем да обогатя базата на форума.
Направих си предна горна разпънка на 166-цата и според мен стана доста сполучливо, затова искам да го споделя с тези, които са заинтересовани.
Защо се наех?
1. Моята 166-ца е 2,4JTD. По мое мнение, а и в нет-а срещнах и други, които го споделят, купето е относително "меко" за теглото на колата и особено когато двигателя е дизелов. Не знам при вас как е, но при влизане в завой винаги имам едно усещане за несигурност в началото. Малко е непредвидима. Не държи стабилна линия в завоя. Леко недозавиване. Като цяло не съм сигурен какво точно се случва особено с по-висока скорост и по неравности. Бързам да кажа, че амортисьори, шарнири, тампони - всичко е ОК!
2. При рязко ускорение колата сякаш се "чуди" накъде да тръгне ляво <-> дясно.
3. При преминаване на неравност имаше едно странично леко разклащане от, което определено нямах нужда.
След известни размишления и четене за предимствата на разпънката реших да пробвам. Не бях убеден, че ще забележа разлика, а хубавите (OMP, Sparco) си струват бая пари. Все пак е рисковано ако се окаже без ефект. Реших да рискувам и да купя. Супер! Ама се оказа, че никой на тоя свят не е направил сериино разпънка за тая кола. Уж е една от най-нуждаещите се, а няма. Голямо търсене падна. За всевъзможни имитации на автомобили има, но за моята няма. Не знех какво да мисля, но вече го бях решил и нямаше връщане назад. Прекарах няколко полу-безсънни нощи и накрая "по картинка" реших коя разпънка да взема така, че да стане с минимални модификации -> OMP Peugeot 406 (£81.64).
Хубавото е, че явно няма никакъв интерес към нея и цената е сравнително ниска. Купих я и я получих. Изработката е много качествена! Все пак е OMP с възможност за реглаж.
Загледах вече предницата на колата. Има голям проблем! Отляво за бомбето е захваната конзолата за тампона на мотора. Толкова е висока, че няма начин над нея да мине тръба и капака да се затвори. Зад нея минават и тръбите на климатроника. Кофти! Единственото хубаво нещо е, че въпросната конструкция е много масивна и стабилно захваната за бомбето. Единственото решение, което ми хрумна e да се ползва тя за захващане вместо класическия вариант.
Купих винкелообразни планки, малко мерене, разпробиване, рязане и заварки и се получи. На снимките се вижда монтирана, както и след това закрита с капаците отстрани.
Добре изглежда според мен.
А дали ще върши някаква работа?...
О, да! Повярвайте ми!
Още с излизането от гаража усетих разликата.
С една дума мога да кажа. Предницата сякаш се "бетонира"!
1.Няма вече странични поклащания. Предницата остава хоризонтална и реагира стабилно при неравности. Амортисьорите сякаш заработиха по-добре. Вероятно вече работят в паралел и резултата е по-твърда возия. Не е неприятно. Просто лекото усещане за "лигавост" (извинете ме за израза) изчезна.
2. Основната ми болка - влизането в завой. Чудо! Супер! Не мърда! Волана стана по-директен и информативен. Неравностите ги усещам като опити да се завърти волана в някоя посока. Преди просто се губеше връзката между колелата и ръцете ми.
3. Газ от място. Гумите изтърват (нямам тракшън контрол), но колата върви по конец.
4. Кръговото на 4-ти километър? Е няма такъв кеф! Тухла четворка! Купето почти не се накланя. Колата е значително по-стабилна.
За мен разправията абсолютно си струваше. Много съм доволен!
Имам само една молба за финал. Нека темата не се превръща в спор от рода:
"Има ли смисъл то разпънките по принцип?"
"Има ли нужда от разпънка 166-цата по принцип?"
"Скапана ти е колата щом има нужда от разпънка!" и т.н.
Нека пишат само хора, които имат желание да си направят такава, но по една или друга причина още не са го сторили. Успех, дерзайте!
Поздрави на всички!
Много пъти съм ползвал информация от форума наготово. Благодарен съм на колегите, които са си направили труда да опишат решението на един или друг проблем с цел просто да помогнат на някой нуждаещ. Искаше ми се и аз да допринеса с нещо, хем да се реванширам за това което получавам, хем да обогатя базата на форума.
Направих си предна горна разпънка на 166-цата и според мен стана доста сполучливо, затова искам да го споделя с тези, които са заинтересовани.
Защо се наех?
1. Моята 166-ца е 2,4JTD. По мое мнение, а и в нет-а срещнах и други, които го споделят, купето е относително "меко" за теглото на колата и особено когато двигателя е дизелов. Не знам при вас как е, но при влизане в завой винаги имам едно усещане за несигурност в началото. Малко е непредвидима. Не държи стабилна линия в завоя. Леко недозавиване. Като цяло не съм сигурен какво точно се случва особено с по-висока скорост и по неравности. Бързам да кажа, че амортисьори, шарнири, тампони - всичко е ОК!
2. При рязко ускорение колата сякаш се "чуди" накъде да тръгне ляво <-> дясно.
3. При преминаване на неравност имаше едно странично леко разклащане от, което определено нямах нужда.
След известни размишления и четене за предимствата на разпънката реших да пробвам. Не бях убеден, че ще забележа разлика, а хубавите (OMP, Sparco) си струват бая пари. Все пак е рисковано ако се окаже без ефект. Реших да рискувам и да купя. Супер! Ама се оказа, че никой на тоя свят не е направил сериино разпънка за тая кола. Уж е една от най-нуждаещите се, а няма. Голямо търсене падна. За всевъзможни имитации на автомобили има, но за моята няма. Не знех какво да мисля, но вече го бях решил и нямаше връщане назад. Прекарах няколко полу-безсънни нощи и накрая "по картинка" реших коя разпънка да взема така, че да стане с минимални модификации -> OMP Peugeot 406 (£81.64).
Хубавото е, че явно няма никакъв интерес към нея и цената е сравнително ниска. Купих я и я получих. Изработката е много качествена! Все пак е OMP с възможност за реглаж.
Загледах вече предницата на колата. Има голям проблем! Отляво за бомбето е захваната конзолата за тампона на мотора. Толкова е висока, че няма начин над нея да мине тръба и капака да се затвори. Зад нея минават и тръбите на климатроника. Кофти! Единственото хубаво нещо е, че въпросната конструкция е много масивна и стабилно захваната за бомбето. Единственото решение, което ми хрумна e да се ползва тя за захващане вместо класическия вариант.
Купих винкелообразни планки, малко мерене, разпробиване, рязане и заварки и се получи. На снимките се вижда монтирана, както и след това закрита с капаците отстрани.
Добре изглежда според мен.
А дали ще върши някаква работа?...
О, да! Повярвайте ми!
Още с излизането от гаража усетих разликата.
С една дума мога да кажа. Предницата сякаш се "бетонира"!
1.Няма вече странични поклащания. Предницата остава хоризонтална и реагира стабилно при неравности. Амортисьорите сякаш заработиха по-добре. Вероятно вече работят в паралел и резултата е по-твърда возия. Не е неприятно. Просто лекото усещане за "лигавост" (извинете ме за израза) изчезна.
2. Основната ми болка - влизането в завой. Чудо! Супер! Не мърда! Волана стана по-директен и информативен. Неравностите ги усещам като опити да се завърти волана в някоя посока. Преди просто се губеше връзката между колелата и ръцете ми.
3. Газ от място. Гумите изтърват (нямам тракшън контрол), но колата върви по конец.
4. Кръговото на 4-ти километър? Е няма такъв кеф! Тухла четворка! Купето почти не се накланя. Колата е значително по-стабилна.
За мен разправията абсолютно си струваше. Много съм доволен!
Имам само една молба за финал. Нека темата не се превръща в спор от рода:
"Има ли смисъл то разпънките по принцип?"
"Има ли нужда от разпънка 166-цата по принцип?"
"Скапана ти е колата щом има нужда от разпънка!" и т.н.
Нека пишат само хора, които имат желание да си направят такава, но по една или друга причина още не са го сторили. Успех, дерзайте!
Поздрави на всички!
Comment